spanyol-kubai-angol-német zenés életrajzi dráma, 111 perc, 2018 Eredeti spanyol, angol nyelven, magyar felirattal Rendező(k): Icíar Bollaín Szereplő(k): Santiago Alfonso, Carlos Acosta, Keyvin Martínez, Edison Manuel Olbera Forgalmazó: Cirkofilm PREMIER: 2019. 09. 15. Az életrajzi filmből a kubai táncos, Carlos Acosta életét ismerhetjük meg: ő az első afroamerikai balett-táncos, aki a leghíresebb balettelőadások főszerepeit táncolhatta. Carlos Acosta – aki önmagát alakítja – úgy lett a táncművészet legendás alakja, hogy soha nem akart táncolni. A megható és lélekemelő film végigjárja az utat, amely egy csillag születéséhez vezetett. → IMDb adatlap
Végül Yuliból – becenevét egy bátor indiánról kapta – az első afroamerikai táncos lett, aki főszerepeket játszhatott a bolygó minden táján. A z Út a királyi operába azonban messze több mint életrajzi film. Hármas rétegelésű: egyrészt elmeséli Yuli életútját a világot jelentő deszkákig, másrészt megjeleníti az ebből az életútból készülő darab születését, harmadrészt megjeleníti Acostát is, aki saját magát alakítva tartja fent a pályájáról kialakult ellentmondásos képet. Ki tudja, talán benne sem egyértelmű, amit a film sem tesz azzá: vajon jó döntés volt-e – követve az apai utat – feláldozni mindent a balettért? Minden réteghez tartozik egy "saját" Acosta is: a férfi gyerekkori énjét Edlison Manuel Olbera Núñez, fiatal kori énjét Keyvin Martínez kelti életre, a darabban Mario Elias táncolja Yuli szerepét. Hozzájuk jön negyedikként az igazi – négyen ugyanannak a személyiségnek más-más aspektusát keltik életre: a gyerekkori én a szabadság alteregója, a fiatalkori a keserűségé, a táncos az elfogadásé – míg Acosta, ahogy azt már korábban is írtam, a megkérdőjelezésé.
A Mozipremierek nem áll üzleti kapcsolatban a szolgáltatóval és a felmerülő díjakból semmilye módon nem részesül.
Yuli | spanyol film, spanyol nyelven magyar felirattal | 2019 | 115 perc Az életrajzi filmből a kubai táncos, Carlos Acosta életét ismerhetjük meg: ő az első afroamerikai balett-táncos, aki a leghíresebb balettelőadások főszerepeit táncolhatta. Carlos Acosta – aki önmagát alakítja – úgy lett a táncművészet legendás alakja, hogy soha nem akart táncolni. A megható és lélekemelő film végigjárja az utat, amely egy csillag születéséhez vezetett. 12 éven aluliaknak nem ajánlott! Bemutató: 2019. augusztus 22. Forgalmazza: Cirko Film Támogatók:
A p�ratan t�nctud�s� Carlos Yunior (Yuli) Acosta Quesada Havanna nyomornegyed�ben sz�letett, teheraut�sof�r apja �sei rabszolg�k voltak. Balettiskol�ba �ratt�k, de � sz�vesebben viselt focicip�t a l�b�n, mint harisny�t, az �r�kat rendszeresen ell�gta. Sz�lei �s tan�rai rend�letlen�l hittek benne, �jra �s �jra megszavazt�k neki a bizalmat, m�gnem kem�nyen odat�ve mag�t 16 �vesen t�ncversenyt nyert Sv�jcban. Kub�t soha el nem felejtve bej�rta a vil�got, �s � lett az els� afroamerikai balett-t�ncos, aki elj�tszhatta a legh�resebb darabok f�szerepeit, a k�zelm�ltban pedig a Birmingham Royal Balett igazgat�j�nak v�lasztott�k. A film �n�letrajzi �r�sa alapj�n k�sz�lt, t�ncbet�tek k�s�ret�ben bemutatva a p�ratlan �letutat, kiemelve az apj�val val� konfliktust �s a mag�nyt. Fiatalkori �nj�t Keyvin Martinez alak�tja, aki a Kubai Nemzeti Balett tagja �s az Acosta Danza t�rsulatban is t�ncol.
Fiók létrehozása & Lesz újra irányítani Út a Királyi Operába 2019 teljes filmet!! És végül.. élvezni nézni Út a Királyi Operába Online közvetítésKapcsolódó cikkek: Út a Királyi Operába elozetes Út a Királyi Operába elozetes Út a Királyi Operába port HU Út a Királyi Operába 2019. Út a Királyi Operába teljes film Út a Királyi Operába mozicsillag Út a Királyi Operába megjelenés Út a Királyi Operába bemutató Út a Királyi Operába film online Út a Királyi Operába indavideo Út a Királyi Operába magyar elozetes Út a Királyi Operába magyar 2019.
Ő volt az egyetlen, aki nem akarta otthagyni szülőföldjét, akiért pedig a legnevesebb balettintézetek a világ minden tájáról küzdöttek, ezzel a "pöcegödörből" való kimenekülést biztosítva számára. Yuli azonban úgy érezte, "egész Kubát cipeli a vállán" és túl sokat várnak tőle – túl sok olyat, amit ő nem is akar csinálni -, mivel a balettozást mindig olyasvalaminek érezte, amit ő maga gyűlöl, ami elvette a gyerekkorát és amiért az egész életét feláldozta, és amibe saját akaratán kívül belekényszerítették. Érdekes, ahogyan a film megmutatja mind a fiú, mind az apa álláspontját: utóbbi ellentmondást nem tűrve jelenti ki a fiának (akár veréssel is nyomatékosítva a szavait), hogy felejtse el a családját és emelkedjen ki a nyomorból, ha már egyszer neki megadott a lehetőség hozzá, ugyanakkor a fiút is meg tudjuk érteni, aki boldogtalan, amiért tulajdonképpen beleszólása sem volt a saját életébe. A film nagyon érzékeny és őszinte. Nem esik abba a hibába, hogy tisztelegve egy élet vagy egy művészeti ág előtt, megszépítse a történteket.